كلام


when life gives you a hundred reasons to cry.... show life that you have a thousand reasons to SMILE :)
الكلمه دي قريتها وعجبتني قلت أجبهالكم:)ا

ياريتني ما عرفتك... كلمه ممكن تتقال لحد بتكرهه أويييي علشان كل ماتشوف وشه تضايق ودمك يتحرق ... أو ممكن تقولها لحد جرحك ....
وممكن كمان تقولها لحد بتحبه أوي علشان مش قادر تبعد عنه ومش متخيل حياتك من غيره وخايف لو بعد عنك يجرى لك حاجه.... مش متخيل أصلاً شكل حياتك ايه من غيره ... ورافض أصلاً فكرة البعد عنه

ما استحق أن يولد من عاش لنفسه فقط .... كلمه كنا بنسمعها كتييير وماحدش بيعمل بيها ...اللي شايفاه ان كل واحد عايش لنفسه بس .. مش مهم مين عايش معاه
في كلام مشابهه للمقوله دي زي مثلاً أنا ومن بعدي الطوفان و مثل سمعته قبل كده بيقول خراب يا دنيا عمار يا دماغي وياللا نفسي وعيش ندل تموت مستور
اكتشفت ان الأنانيه ف دمنا حتى على نفسنا ... احنا ليه بنبكي ونزعل لو حد بنحبه توفى .... مش علشان الحد ده لأ ده علشان نفسنا برضه علشان حياتنا من غيره هتبقى وحشه حياتنا احنا ونفسنا احنا مش هو

حاجه أخيره بقى :) سامحوني لو غبت عليكم شويه الأيااااااااااام اللي جايه
غيابي لأسباب كتيره من ضمن الأسباب دي عدم وجودي بصوره مستقره في البيت وعلى النت وسبب كمان مهم أوييي اني بقالي فتره مش بكتب حاجه مفيده ومش عارفه أكتب حاجه أصلاً لما ألاقي حاجه مفيده أو احس اني مش ممله على قلبكم هكتبها :)

تحياتي ليكم كلكم :)ومع السلامه دلوقتي
13-6

24 comment(s):

Anonymous | June 30, 2008 at 1:25 AM

Well done for this wonderful blog.

Anonymous | June 30, 2008 at 1:27 AM

Damu pa kmu to?.. Nano ni klase blog man?

عايش... ولكن !!!! | June 30, 2008 at 1:40 AM

بجد كلام فى الجوووون
صحيح اللى يعيش لنفسه ميتحقش انه يعيش بين الناس اصلا ولا انه يتولد

البلوج عجبنى جدا
تحياتى
علاء

Geo Amr | June 30, 2008 at 12:44 PM

عندك حق فى كلامك الى فى البوست واحب اذكر بحديث الرسول صلى الله عليه وسلم حب لاخيك ما تحبه لنفسك صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم واوحش حاجة الانانية وبتمنى انى الحب ينتشر بين الناس ويارب تزول الانانية فيما بينا

Soooo | June 30, 2008 at 11:38 PM

كل ده وماقلتيش حاجه مفيده؟؟

انتي بتهزري مش كده؟؟؟

وبعدين اساسا اساسا النت ماينفعش من غير صوت رحاب مصطفى
ولا انتي ليكي رأي تاني

وياستي اتكلمي براحتك وقولي اللي عايزه تقوليه
واللي يقولك كلامك مش مفيد قوليله وانت مالك

روقي يابنتي ويلا مستني اقرالك حاجه كل يوم


ربنا يسعدك ويكرمك ويبسطك ويوفقك ويرضيكي دنيا وآخره



سلامووووووووووز

غمض عينيك | July 1, 2008 at 4:32 PM

مش مشكلة انك شايفة انك مابتكتبيش حاجة مفيدة...ممكن الحاجة دي تكون مفيدة ليا...زي العبارة الاولي مثلا "اللي بالانجليزي" حقيقي جميلة

بالاضافة ان الفضفضة هي هدف في حد ذاته حتى لو كانت فضفضة فاضية

خليكي معانا وماتغبيش احست تعملي زيي وتفصلي شحن

تحياتي
محمد سمير

blue-wave | July 2, 2008 at 1:28 AM

بجد كلام ممتاز جدا وتسلم ايدك على اختيارة

ahmed | July 5, 2008 at 2:51 AM

اى يا رحاب
ماشية لى؟

يا ريت ترجعى وقريب اوى

تحياتى

زى الهوا | July 7, 2008 at 10:26 PM

لأ اذاى بقى دا البوست دا جامد , اذاى يعنى مش بتقولى حاجة مفيدة ؟؟


بالنسبة للجملة اللى بالانجلش فهى جامدة مووووت ودعوة حلوة للتفاؤل

والجملة دى :

ما استحق أن يولد من عاش لنفسه فقط

بابا بيقولهالى كتير لما بيطلب منى انزل اشترى ليه حاجة , او اقضيله مشوار وانا بارفض , اصل معظم مشاويره من بتاعت فوت علينا بكرة يامحترم هههه

محمود حسن العدل | July 8, 2008 at 4:47 PM

رحاب بجد مدونة جميلة اوى والبوست جميل جدا جدا
وفعلا اللى يعيش لنفسة او لواحدة لايستحق الحياة
انا زرت مدونتك عن طريق الصدفة لكن اوعدك ان دى مش هاتكون اخر زيارة
تحياتى ليكى ياقمر

shahy | July 9, 2008 at 12:29 AM

لأ مش هانسامحك لما تغيبي

احنا بقى قلبنا اسود اية رأيك بقى

لسة في ناس طيبين ومش عايشين لنفسهم وبس
دوري كويس وهاتلاقيهم

تحياتي ومستنينك

Soooo | July 9, 2008 at 6:47 PM

خبر ايه غيابك طال يابنتي

طب طمنينا عليكي وعلى صحتك


ربنا يكون في عونك ويسعدك ويبسطك ويكرمك ويوفقك ويرضيكي دنيا وآخره



سلاموووووووووز

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 10:56 PM

->@ pcsolotto
Thnx

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 10:57 PM

->@ lottery gambling
mashy 7ader

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 10:58 PM

->@ عايش ولكن
أشكرك كتيير على التعليق وأول زياره
ونورت البلوج بوجودك :)

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 11:00 PM

->@ geo amr
ياريت لو ده حصل تبقى الدنيا حلوه أوي
بس ده مستحيييييل يحصل :)
هي الدنيا كده
أشكرك كتييير :)

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 11:01 PM

->@ Soooo
يعني بجد لما بشوف تعليقك عندي بفرح جـــــــداً يا سوووو
ربنا يكرمك بس أنا صوتي واطي أهو :)
مش كتير حاجه كل يوم دي ؟؟
علشان خاطرك بس يا سوووو
ربنا يكرمك يارب يارب يارب
سلام

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 11:03 PM

->@ غمض عينيك
أهلاً بيك والله المدونه كانت مفتقده تعليقاتك
ربنا يكرمك يارب أنا بس كنت بعمل اعادة شحن مش أكتر :) كنت عايزه أبعد شويه
كفايه انك جيت وكتبت تعليق عندي دي كبيره برضه :)

ربنا يكرمك ... أشكرك كتيييييييييييييير بجد ... منورني دايماً

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 11:04 PM

->@ Blue Wave
شكراً كتييير على الزياره والتعيق :)

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 11:05 PM

->@ Ahmed
أنا مش ماشيه أنا جايه أهو بش كنت ببعد شويه
زي ماتقول أجازه كده
هرجع ان شاء الله
أشكرك يا أحمد :)

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 11:08 PM

->@ زي الهوا
يعني حسيت انه مش مفيد شويه برضه :)
اذا كانت من المشاوير دي يبقى أنا ومن بعدي الطوفان بقى :))
أِشكرك على الزياره والتعليق :)

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 11:09 PM

->@ محمود حسن العدل
ان شاء الله ماتكونش آخر زياره :)
أشكرك على أول زياره وتعليق

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 11:11 PM

->@ Shahy
بجد ماتتخيليش فرحتي لما بشوف تعليقك عندي
منورانـــــي
لأ انتي قلبك مش اسود وهتسامحيني :$ أنا عارفه انك طيبه :)
حاضر هدور كتير وان شاء الله ألاقي :)

أشكرك كتييييييييير بجد على التعليق

Rehab Mostafa | July 13, 2008 at 11:13 PM

->@ Soooo
يعني 2 تعليق من سوووو في مكان واحد ... لأ ده أنا كده مهمه أوي بقى
والله يا سوووو مش عارفه أشكرك ازاي على كلامك ده .. أنا كويسه أهو وجايه
أشكرك كتييييييير :)

Post a Comment

قول رأيك