untitled



مرغم عليك ياصبح مغصوب يا ليل
لادخلتها برجليا ولا كان لي ميل
شايلني شيل دخلت انا في دي الحياة
وبكرة هاخرج منها شايلني شيل
عجبي!!
_______------------_______

قالوا الشقيق بيمص دم الشقيق
والناس ما هيَّاش ناس بحق وحقيق
قلبى رميته وجبت غيره حجر
داب الحجر .. ورجعت قلبى رقيق
عجبى !!

بجد في كلام كتيييير أوي في دماغي مش عارفه أقوله ازاي المشكله ان ممكن الواحد يكون مخنوق من حاجات كتير ومش عارف يقولها بس حاسه اني لو كتبت هرتاح أوي أنا هحاول اقولها نقط يمكن أفهم حاجه

بس قبل أي حاجه أنا أكتر حاجه بكرهها في حياتي وأكتر حاجه بتأذيني النداله والكدب وخصوصاً لما يكونوا من أقرب الناس ليه اللي هما عادةً بيقولوا انهم أصدقائي يا جماعه الصديق دي كلمه من الصدق ازاي يبقى ندل ولا كداب هو أنا اللي فاهمه الصداقه غلط ولا ايه؟؟؟ هو أنا مش عارفه يعني ايه نداله؟؟؟ هو أنا عبيطه طيب علشان مش بحب الكدب؟؟؟
لو حد يعرف مفاهيم للصداقه والنداله والكدب غير اللي أنا عرفاهم يقول ..... بعد كده بقى تيجي الحاجات دي

1-
لما تحس انك مجبر على حاجه المفروض تشتغلها ومش طايق تشوف البني أدم اللي هيستلم الحاجه دي من الاخر كده مشروع تخرج والمشرف حسام شمردن ماهي بايظه بايظه مش كل مره أقول ح.ش. معروف يعني
2- لما تحط نفسك مكان حد اتصرف معاك تصرف رخم أو نداله من وجهة نظرك يعني تقول انت لو مكانه مكنتش هتعمل كده
3- لما تحس انك مش ناجح في الحاجه اللي انت بتحبها مع انك متميز فيها
4- لما تحس انك مش عارف تستغل اي حاجه من قدراتك وكأنك عاجز
5- لما تحس انك بتحب ناس ماتستهلش
6- لما تحس ان الظروف وكل حاجه ضدك والناس انت مابقتش طايقهم
7- لما تشوف غلط وتسكت عليه أو تحاول تتكلم وماتقدرش ولا تتكلم وتروح في داهيه
8- لما تلاقي كل اللي حوليك بيكدبوا وانت مش بتحب الكدب وبتصارحهم في أقل حاجه
9- ساعات كتيير تحس انك عايش لوحدك رغم انك وسط ناس كتيييير
10- ساعات كتيير تحس انك عايش ميت (عايش علشان لسه في نفس داخل خارج) عايش علشان لازم تعيش
لما اعرف حاجه تاني هقولها :(


لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
حسبي الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم

25 comment(s):

Anonymous | June 1, 2007 at 1:56 AM

مرغم عليك ياصبح مغصوب يا ليل
لادخلتها برجليا ولا كان لي ميل
شايلني شيل دخلت انا في دي الحياة
وبكرة هاخرج منها شايلني شيل

*******************************
بعيدا عن ان الكلام حلو و سيبك من اى حاجه انا هقرا تانى بمزاج و ارد عليكى فضينا بقا

بس انتى عارفه يا رحاب قولتى فعل شيل كام مرة؟؟؟
اتقى الله لو سمحتى ارفعيهم
:P:P
بصى استنى لما نتخرج و اتطمن و اكتبى كل الشيل براحتك جدااااااا

Rehab Mostafa | June 1, 2007 at 2:02 AM

->@ Engy
:D:D:D:D
أعمل ايه طيب عمك صلاح جاهين متأمر علينا يابنتي
حتى التاريخ متأمر
:D ربنا يستر

Ramy Mahrous | June 1, 2007 at 3:29 AM

b2yty k2yba ya Rehab, at3dyty wala aih :D

Nesma Mostafa | June 1, 2007 at 3:56 AM

:D re7ab ana kont h3ml comment 3la el modo3 bs sry fe 7'na2a keda a7'lsha w arod :D

Ramyyyyyyyyyyy :D 2sdk meen bl comment dah , y3ne ah 2t3dety deh
i hope 2ny akon msh fhmak sa7 :D

Ramy Mahrous | June 1, 2007 at 3:58 AM

@Rehab
2ly 3la raso bt7aaaa :D

Nesma Mostafa | June 1, 2007 at 3:59 AM

@ re7ab

l2a wd7y klamk ya re7ab , y3ne ah ele 3la raso bt7a deh :D msh fhmaky

Ramy Mahrous | June 1, 2007 at 4:01 AM

@Rehab
3eeeeeeeeeeeeeeeb user, y3ny 2ly 7asses en el kalam 3lih, yskot, 2al y3ny aih 2ly 3la raso bt7haa

Rehab Mostafa | June 1, 2007 at 4:01 AM

->@ Ramy1
أنا اللي كئيبه من زمان بس انت مش واخد بالك:D

Rehab Mostafa | June 1, 2007 at 4:02 AM

->@ Nesma 1
اوعي تفهميه صح :D

Ramy Mahrous | June 1, 2007 at 4:03 AM

@Ali
2tl3y 2nty mnha 2nty delwa2ty

Rehab Mostafa | June 1, 2007 at 4:04 AM

->@ Ramy 2and Nesma 2
ايه ده بقى ان شاء الله انتوا جايين تتخنقوا هنا وتقولوا كمان ان انا اللي قلت :O:|
noooooooooooooo
أنا مش عايزه دم هنا مش بحب أسمع صوت الدم

Rehab Mostafa | June 1, 2007 at 4:05 AM

->@ Ramy 3,4
أيوه عيب يوزر بس مش أنا
وبعدين ميييين على ده هو في حد هنا تاني :D:D:D
ايه العمش ده

Nesma Mostafa | June 1, 2007 at 4:05 AM

@ Re7ab

1st : 2lbs el nadara mfesh 7ad 2smo 3li ,
2nd : inshala teftas ya ramy :@

Nesma Mostafa | June 1, 2007 at 4:06 AM

ah s7e7 msh a7sn mn post 2smo 3m mohmed el b2al :D f3ln el nas el k2eba deh f n3eem bgd

Ramy Mahrous | June 1, 2007 at 4:07 AM

@Rehab
2n shaaa ALLAH 2nty
blash tetry2y 3la el 2sm :D

Rehab Mostafa | June 1, 2007 at 4:19 AM

->@ meen dool
طب انت يا بتاع عم محمد البقال انت تدعي عليه أنا ليييييييييه
وانتي يا نفيسه انتي ايه البس النضاره دي :@:@:@
البسوها انتو الاتنين :@

Ramy Mahrous | June 1, 2007 at 4:23 AM

meen dih ya nesma??

Rehab Mostafa | June 1, 2007 at 4:27 AM

->@ عم محمد البقال
مش عارفني ولا ايه يا حاج محمد
ربنا يكرمك يارب وتشتغل في جوجل ولا صن يا حاااااااج :P

Nesma Mostafa | June 1, 2007 at 4:40 AM

@ ramy mahrous

:D msh 3rfa :D:D heya men deh s7e7

Ramy Mahrous | June 1, 2007 at 4:44 AM

akid gat el blog 3'lt, ya rub 2r7mna b2aa

Rehab Mostafa | June 1, 2007 at 3:27 PM

->@ ento el 2
مين دي اللي جت البلوج غلط أنا ولا انتوا الاتنين اللي كل ماتروحوا مكان تتخانقوا:@:@
يالا روحوا اتخانقوا بعيد عن هنا منك ليها (tenek)

Wafaa | June 2, 2007 at 2:34 AM

ahln ahln
ana 2ret el post wel comments 2olt antoh t2reebn n2ltoh el conversion hena wsba7 el thyeeees b2a:D:D

bosee b2a ya sitty bel nesba lel points elly anty ktbaha
1- u must forget el dr asasn 3shan t3rfee tsht3'lee bgd and don't care about him.Rbna usbrk wy2week
wl3loh ukon noo3 mn anwa3 el bla2, nsboor 3liha 3shan rbna ugzina 5eeer.

2-kteeeeeeeeer bu7sl el mwdoo3 m3 kol el nas mish anty bs, bs 2oly msiree al2ee 7d kwis u3mlnee zi mana bra3ee el nas.
3- sh3oor bel e7bat mo2kt isA, mt5lihosh u2sr 3likee fel fatra de 3shan brdoh t3rfee tsht3'lee.
7- madam ana sa7 wfel 72 akeeeeeeeed rbna hi2oof m3aya isA wu3ml elly lih el 5eeeeeeer lia.
8-fe nas kteeeer btkdb bs kman fe nas kteeeeeeer zik mish bt7b el kdb, rbna u3fina isA.
9- sh3oor momkn ugee l2y 7d :(.
10-3yesh mish 7y

Rehab Mostafa | June 2, 2007 at 2:51 AM

->@ Wafa2
لأ مانقلناش التهيس هنا :D
أصل الاتنين دول كل مايروحوا مكان لازم يتخانقوا كده مش عارفه أصلاً مين دول وايه اللي جابهم هنا :D
ثانياً: أنا مش عارفه أقولك ايه كلامك كله مظبوط وأنا ممكن أقوله لأي حد مخنوق أنا اللي أقولهوله
بس عارفه لما تكلمي واحد ميت مش سامعك أصلاً أنا حاسه اني مش سامعه غير اني مخنوقه من حاجات كتير يمكن لما أفوق
أفتكر كلامك ده

وبصراحه بجد بجد بجد كلامك بيهون عليه كتيييييير أوي ياوفاء ربنا يكرمك يارب

نوران محمد ابراهيم | June 4, 2007 at 12:05 AM

"ان مع العسر يسرا"

"وقلت استغفروا ربكم انه كان غفارا*يرسل السماء عليكم مدرارا *ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات و يجعل لكم انهارا"

الجأي لربنا مفيش الطف منه و ارحم

وتاكدي ان ربنا هيعوضك خير و احسن مما تتمني

اتوكلي ع الله

يارب يملا قلبك اطمئنان و سعاده و رضا

بحبك في الله

(F)

كله هيعدي مفيش حاجة تستاهل زعلك روقي كدا يا جميلة

و صلاح جاهين
(Y);)

Rehab Mostafa | June 4, 2007 at 12:23 AM

->@ Noran
ونعم بالله
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
ربنا يخليكي يارب
شكراً أوي جداً على الرد ربنا يكرمك بس هو ساعات كل واحد فينا بيحس بخنقه من موقف معين كده بيقلب عليه كل اللي فات
الحمد لله
شكراً بجد على الرد :)
سلام (F)

Post a Comment

قول رأيك