تاج أو تاج إلا نصف

تحت شعار وعد الحر دين عليه .... دينا مررتلي تاج - حلوه مررتلي دي جايه من المراره ويا مراري لأ بس ده مش تاج مر ولا حاجه- المهم أنا كنت جاوبت منه أسئله قبل كده ونصفه ماكنتش جاوبته ووعدتها اني هجاوب على باقي الأسئله وأنا عند وعدي أهو وكده يبقى ليكم عندي وعد كمان لسه ماوفتش بيه
نبدأ بقى

كنت طالب شاطر في المدرسة؟
الحمد لله مرحلة ابتدائي كلها كانت تفوق .. إعدادي خيبه شويه لأسباب ... ثانوي تانيه وتلاته بصراحه أكتر سنوات تفوقت فيها بجد وأعلى درجات جبتها ومش عايزه أتكلم عن الجامعه ان الله حليم ستار بس الاعتراف بالحق فضيحه وأنا هنا في البلوج اعترفت كتيير بتفوقي في الجامعه:$ أه على فكره معايا شهادة تقدير كمان من أولى إعدادي مش أي كلام يعني tenek :D
***************
إيه كانت أحب ماده ليك في المدرسه والكليه؟
كل المواد العلميه في المدرسه والنحو حبيته بسسسسسسسس في تالته ثانوي أخر مره خدت فيها لغة عربية :(
في الكليه
Physics (r3'm kol ely graly mnha), Electronics, Artificial Intelligence, Networks, Graphics (aweeee)
***************
أكره ماده ليك في المدرسه و الكليه؟
زي دينا بالظبط :)
في المدرسه التاريخ والجغرافيا كنت بكرهم أويييييييي يا ساتر يارب
في الكليه ال Calculus
ونفس الكلام يا دينا لما أقول تفاضل وتكامل يعني شيلها سنتين يعني دكتور يسقطني علشان أي حاجه بقى مش علشان كام درجه ياللا ماعلينا

***************
كنت عايز تطلع ايه وانت صغير ؟
كان نفسي أطلع مَدرسه زماااااااان أوي يعني وبعد كده لحد تانيه ثانوي كنت عايزه أبقى دكتوره بس حصلي حادث معين اكتشفت ان قلبي مش جامد ولا انفع دكتوره وحولت علمي رياضه أصلاً بس علشان كان مجموعي 92% يعني لو كنت عملت قرد ماكنتش جبت حاجه تدخلني طب بس الحمد لله من غير قرد جبت 96% في تالته دخلوني حاسبات كلهم على بعض عملوا 94% وليه درجات عند الكليه
أه سوري الاجابه أهي :$.... دلوقتي برضه عايزه أطلع مصممة مواقع وفي طريقي ان شاء الله

***************
أغرب حاجه اتمنيتها هي اني أبقى؟
لأ بصراحه مافيش حاجه اتمنيتها كانت غريبه برغم كل الهبل اللي انا فيه ده لكن لأ مافيش
***************
باقي الاجابات جاوبتها قبل كده ودي حاجات عايزه أغيرها وأسئله كمان ماكنتش موجود... بس كمان هجاوب باقي الأسئله تاني علشان لما أتاج حد يبقى كل الأسئله أهي ومالوش حجه ومش هغش الا في كام سؤال كده :$
***************
اسم مدونتك؟
My Voice

ولماذا اخترته؟
علشان صوتي واطي :$ لما بكتب بتسمع أكتر من ما بتكلم وحاسه ان البلوج ده صوتي
***************
هل فكرت في اغلاق مدونتك؟ السبب؟
لأ طبعاً ... لأن ده أكتر مكان برتاح فيه

***************

صورتك في المدونه ترمز لايه؟
أنا لحد دلوقتي لسه ماحطتش صوره لأن مزاجي متغير على طول وصعب عليه جداً اني أختار صوره تتناسب مع مزاجي على طول لكن عايزه أحط صوره لسبب واحد ان الصوره بتدل على صاحبها ولو دخلت أي بلوج وعملت سكرول للتعليقات هتعرف من غير ماتقرأ الاسامي مين ده بس لسه بدور على صوره مناسبه أحطها
***************
أحلى جمله قيلت لك في وصف مدونتك؟
في ناس شكروا في البلوج بصراحه ومؤخراً لاقيت ناس بيقولولي انه مريح :D:D
واني مابطلش كتابه يعني ... هما اللي جنوا على نفسهم بقى
بس الكلمه اللي عجبتني بجد ان اسلوبي مش مفهوم في مواضيع كتيره وأنا بحب كده ... مش علشان أتوه الناس والله بس علشان أنا فعلاً مش مفهومه
***************
التعليقات بالنسبه لك .. أهميتها؟
بحب أشوف الناس بتفكر ازاي واختلاف الرأي بيخليني أعيد النظر والتفكير في حاجات مثلاً كنت شايفاها غلط أو اضيف حاجه لافكاري وفي موضوعات كتير لما بكتبها بحب الناس تعلق عليها

***************
ما أحلى بوست كتبته ضع اللينك واذكر لماذا؟
بجانب اللي قلتهم قبل كده هزود عليهم
قانون ممنوع التدخين
لأني بجد نفسي الناس كلها تبطل تدخين
Message Offline
علشان نفسي الناس تأخد بالها من الموضوع ده ويقل شويه ويبقى في شيء من الوعي
***************
أحلى مدونه قرأتها؟
بجانب اللي قلته قبل كده
رئيس جمهورية نفسي احساسه عالي أوي في اللي بيكتبه وشكل المدونه كده فيها شجن وأنا بصراحه كئيبه :$ بحب الحاجات دي
زهرة الكاميليا و محاولات رحيل الاتنين دول احساسهم رائع بالكلام بجد وفي حاجات كتير بكون حاولت أقولها قبل كده وماعرفتش لما بقرأ كلامهم بحس انهم عارفين يجيبوا اللي انا مش عارفه أقوله
عجوز وعندي 30 سنه اسلوبه حلو أويييي ومهما كان البوست طويل بقرأه من غير ملل
ثم غابت فاطمه عاجبني أوي الشجن اللي فيها
غمض عنيك عاجباني أوي اسلوبه فيها جميل وعاجبني
وطبعاً خالو أحمد الصباغ
عاجبني أوي انه مؤمن بالتدوين

No Chance
علشان غريبه شويه عليه وفيها كام موضوع عاجبني رغم ان المدونه لسه تقريباً في البدايه
من الأخر كده كل مدونه بدخل فيها وأكتب فيها تعليق بتكون عجباني لأي سبب ومنهم اللي على ايدك اليمين وانت داخل
***************
حد قل أدبه في التعليق؟ وعملت ايه؟
الحمد لله لحد دلوقتي لأ ... حتى لو حصل ده اما اني هرد عليه رد مستفذ بس بمنتهى الذوق وههزقه برضه بالذوق أو اني همسح التعليق لو وحش أوي بس ده أبعد احتمال
***************
ايه اللي هيحصل لايميلك لما تموت؟
بجد السؤال ده واحد سألهولي وقلتله تقريباً اني هكتب وصيتي في البلوج بس الله أعلم بقى هلحق ولا لأ

***************
اديت الباسورد بتعاك قبل كده لحد؟
بتاع البلوج لأ... بس في صديق معاه باسورد الميل لظروف قطع النت يعني قبل كده ومش عارف انه بتاع البلوج :):):) ياللا أهو عرف أهو بس هو بيمسحه مش معاه على طول يعني

***************
اسمك؟
برضهRehab MK :P

***************
اسم الدلع المشهور بيه وسط اصحابك؟
والله دائرة الاصحاب كل مابتكبر كل ما بلاقي لي اسم جديد المشكله اني مجبره على الاسماء دي :$ ماحدش بيقولي رحاب الا اذا كان عايز مني حاجه :(
أنا قلت قبل كده

Rory, Ra7oba, RwRw, Rorty, Rere,m7desh tb3an be2oly tenek, Roby,Nefesa:$, Re3o, Re3ab (w moshtkateha zay Ra3Ra3 w Ra3aRe3o w Ro3Ro3 w Ro3) تحس انها أسماء ضفادع المهم الاسم الجديد بقى لينا علشان بس بحب الفران ومش بعرف أطبخ وماسكهالي ذله:$اللي لقبني بيه أحمد مبارك
Rorra by my cosine ( kont msmya nafsy kda zaman)
Re7ab w moshtkato brdo 3la wzn moshtkat Re3ab:@
***************
مجال دراستي؟
اوعى وشك برضه يادينا :) هندسة كمبيوتر يعني كلية حاسبات ومعلومات جامعة حلوان (واللي هسمع منه كلمة ده معهد هقطعله لسانه :@:@ ) يعني قسم علوم حاسب وفخوره جداً طبعاً
***************
شخصيتك نوعها ايه؟
والله يا جماعه مانا عارفه!!!! حاجه كده غريبه ماتتفهمش

***************
مودك ايه؟
متغير جــــــــداً .... يعني أي حاجتين ضد بعض موجودين
عصبيه جداً ورايقه بس مش جداً
متفائله ومتشائمه

***************
بتعمل ايه في وقت فراغك؟
على حسب أنا عايزه أعمل ايه

***************
الأكله المفضله؟
نلخص ونقول المشويات ....ا

***************
السفر بالنسبه لك؟
متعه بس بتعب جداً وانا راجعه (نفسياً وبدنياً)ا

***************
صفات أخدتها من بابا؟
العصبيه،القلق -بس مش كل القلق اللي عند بابا-، اني أفضل الناس على نفسي ساعات -علشان أتصدم في الأخر :) :)-، الحنيه والطيبه

صفات أخدتها من ماما؟
الذكاء، الطيبه، التضحيه، التعبير عن الحب مش بالكلام، العدل ، الضمير في الشغل، لما أبدأ حاجه لازم أنهيها، النظافه، التفكيييييير المستمر، اني اسمع أكتر ما بتكلم، أني بحب أتعب نفسي جداً وارهقها وابهدلها - نفسي يعني- ، الحظ القليل مع الناس، كل حاجه كويسه في شخصيتي من ماما

***************
أكتر ست حاجات بكرهها؟
الكدب بكرهه جداً- النفاق- الحقد- الخيانه والغدر- الغباء- الظلم- القهر- التعصب -مش العصبيه يعني-... هما أكتر من 6 عارفه:$ا

أكتر ست حاجات بحبها؟
الصرحه- الصدق-الصداقه اللي بجد ... وكل حاجه عكس اللي بكرهها

***************
الشغل بالنسبه لك؟
متعه لو حباه

***************
الكمبيوتر والنت بالنسبه لك؟
عالم تاني منفصل عن الواقع بتاعي فيه كل حاجه عايزاها وكل حاجه بحبها وكل الناس اللي بحبها

***************
تمرر التاج لمين؟
وانت داخل على يمينك كده هتلاقي اسماء مدونات كتيره
وكمان الناس ال FCI- Bloggers
اللي لسه بيكتبوا في مدوناتهم .............أنا بقى عايزه أدخل كل مدونه من دوول الاقي الاجابات بتاعة التاج ده
وانتوا أحرار بقى ... ياللا سلام

33 comment(s):

Anonymous | January 16, 2008 at 3:51 AM

ya 3asal:
im the 1st comment,bcoz u didnt send me the arabic keyboard im gonna write my comment in english bcoz u hate franco arab,actually i dont know who 2 read it eather,hahahaha\
well actually i like all ur answers and i think most of the ppl hater history and geography,i hate them alot and also i hate economy
and what u hate and what u love about persons i thjink everybody aslo agree with u ya gamiel
im sorry 4 not comming lately i just were in a very bad mood \salam ya gamiel

no chance | January 16, 2008 at 12:45 PM

السلام عليكم
rorty

صفات أخدتها من ماما؟
الذكاء، الطيبه، التضحيه، التعبير عن الحب مش بالكلام، العدل ، الضمير في الشغل، لما أبدأ حاجه لازم أنهيها، النظافه، التفكيييييير المستمر، اني اسمع أكتر ما بتكلم، أني بحب أتعب نفسي جداً وارهقها وابهدلها - نفسي يعني- ، الحظ القليل مع الناس، كل حاجه كويسه في شخصيتي من ماما

واضح انك مش بتشكرى فى نفسك خالص
بس اجابات صريحة

تحياتى

كاميليا بهاء الدين | January 16, 2008 at 6:18 PM

رحاب ياجميلة

اجاباتك كلها لذيذة خالص
كأنى قاعدة معاكى وبتكلمينى

التاج ده ، وضح كتير اوي فى شخصيتك الجميلة وروحك الحلوه
انا باشكر المدونة اللى مررت لك التاج جدا

لكى كل حبى

كاميليا

سلوى | January 16, 2008 at 6:33 PM

حلوة الاجابات أوى يا رو

رو ده اسم الدلع الجديد بتاعك

هههههه

المهم
بجد اجاباتك حلوة

تحياااااااااتي

dreaming pocky | January 16, 2008 at 7:09 PM

مادام دخلت هنا يبقى لازم تكتب تعليق

يامستبدة
:)

ازيك ياروبى وحشانى على فكرة انا مش بدخل بلوجات فعلا بقالى فترة يعنى مش منفضالك ولا حاجه

اجباتك جميلة جدا واكتر حاجه استغربتلها بردو انك بتكرهى ال
calculs

:P:P
حاجة غريبه فعلا

ربنا يوفقك ياااااارب وتحققى حلمك وانا كمان ونبقى مصممين مواقع مشهورين كده ونعمل اجمد موقع على مستوى العالم العربى ويسفرونا الامارات
هههههههههه

شوفتى خليكى طموحه زيى كده

سلاااااام

رحــــيـل | January 16, 2008 at 9:15 PM

رحاب

ايه التاج الطحن ده؟
ياخبر

بس سيبك فعلا اجمل حاجه بجد انى التاج خلانا نعرف حاجات كتير عن شخصيتك وعن طبيعتك
بحب انا التاجات دى بحس انها بتقربنا من شخصيه المدون قوى

اجابات بصراحه لذيذه جدا

ربنا يوفقك يارب

Ahmed Al-Sabbagh | January 16, 2008 at 10:45 PM

الاعتراف بالحق فضيحه
؟؟؟؟

ههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههه

بجد انا صوتى طلع والناس كانت هتتلم عليا

وكمان اسمى مكتوب

والله يارحاب انا بحب مدونتك جدا جدا جدا

وبعزك انتى شخصيا اوى اوى اوى

وبحترم تفكيرك واسلوبك فى الكتابة والحوار

ومتابع كل بوستاتك بس يمكن كسول والكى بورد كمان بتبقى ساقعة فى الشتا فببقى حاططها فى جيبى ومش بعلق

منتظر جديدك

أحمد

هوندا | January 17, 2008 at 2:08 AM

كنت فرحت وقلت اخيييرن تاج بس للاسف جاوبته قبل كده محلس :(

Rehab Mostafa | January 17, 2008 at 2:40 AM

->@ Sola
:)ektby br7tek 5alees Franco English msh moshkla
thnx :) l2 makontsh bkrah el economy awee y3ny
w tb3an ay ensan bekrah w be7b el 7agat ely b2ol 3leha bas feh nas 3dy 3ndaha
wala yhmk....ISA el mood bt3k yb2a koyes w kol 7aga tt7al
salam :) w thnx bgd

Rehab Mostafa | January 17, 2008 at 2:46 AM

->@ No Chance
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
والله لو أعرف ان الكلام ده شكر في نفسي ماكنتش كتبته بجد
بس أصلاً دي حاجات أغلبها مش كويسه
التفكيييييير المستمر، اني اسمع أكتر ما بتكلم، أني بحب أتعب نفسي جداً وارهقها وابهدلها - نفسي يعني- ، الحظ القليل مع الناس،
الحاجات دي مش كويسه بالنسبه للزمن اللي احنا فيه
وبعدين فعلاً نفسي أخد كل حاجه كويسه من ماما
أنا قلت كل حاجه كويسه فيه من ماما أه مش معنى كده اني أنا كويسه 100% :):) لأ خالص أنا فيه عيوب كتييييير برضه زي أي انسان
طيب عرفت منين انها صريحه :D:D
لأ بجد على قد ما بقدر بكون صريحه مع نفسي أولاً


ملحوظه مهمه: انت عليك التاج ده والمفروض تحل أسئلته

شكراً على تعليقك بجد

Rehab Mostafa | January 17, 2008 at 2:48 AM

->@ كاميليا
ربنا يكرمك :)
رغم اني بحب الأسئله دي أويي لكن بخاف أجاوب عليها علشان الناس ماتفهمش اني كويسه أوي وملاك والكلام ده :(


ملحوظه مهمه: انت عليك التاج ده والمفروض تحل أسئلته

شكراً لتعليقك بجد:) دايماً منوره

Rehab Mostafa | January 17, 2008 at 2:56 AM

->@ Salwa
رورو :) ماشي ده أنا كده بقى لي أسماء كتير أوي مش عارفه أوديهم فين

ربنا يكرمك :) شكراً بجد لتعليقك
وعليكي انك تجاوبي التاج ده بقى :) وربنا معاكي

شكراً على التعليق بجد:)

Rehab Mostafa | January 17, 2008 at 2:59 AM

->@ Dina
tenek :D أه مستبده
مانا عارفه بجد :) ولا كمان بتدخلي msn
ماشي ماشي :) ولا يهمك
مش عارفه ليه بكرهها يا دينا :):) انتي أدرى:P:P
يـــــــــــارب يا دينا عرفتي منين اني عايزه أروح الامارات :)
أه مانا طمةحه أهو :)
شكراً يادينا على التاج والتعليق

Rehab Mostafa | January 17, 2008 at 3:02 AM

->@ Ra7eel

ربنايكرمك يارب
ملحوظه مهمه: انت عليك التاج ده والمفروض تحلي أسئلته

أنا عايزه أشوف اجاباتك بقى :) شوفتي التدبيسه دي :D

ويوفقك انتي كمان ويكرمك ان شاء الله
شكراً كتييير

Rehab Mostafa | January 17, 2008 at 3:13 AM

->@ Ahmed Al-Sabbagh
الحمد لله اني خليتك تضحك :):) دي جملتي المشهوره :)
طبعاً اسمك لازم يبقى موجود يا خالو أحمد
اذا كان منور في الدستور أنا في المدونه المتواضعه دي يشرفني طبعاً ان اسمك يبقى منور فيها
دي شهاده بجد أعتز بيها جداً جداً جداً ربنا يكرمك
ولا يهمك يا خالو أحمد ده انت سبتني أصلاً بالكلمتين دول علشان ماأقولش ليك حاجه بعد كده :)
بس ابقى خلى الكيبورد تلبس جاكيت علشان تعرف تكتب برضه تعليق :D

ان شاء الله :)
ويا خالو أحمد يسعدني ويشرفني :) اني أعملك تاج وتتكرم وتجاوب الاسئله اللي هنا دي وده مش رجاء ده أمممممم رجاء يعني برضه :$ :D

لأ بجد عايزين نشوف اجابات حضرتك
وشكراً كتيييييييير بجد ودايماً منورني والله

Rehab Mostafa | January 17, 2008 at 3:16 AM

->@ Honda
معلش بقى ياهوندا المره اللي جايه أجبلك تاج لسه طالع من الفورن
خيرها في غيرها
شكراً لحضورك وتعليقك :)

Rain man | January 17, 2008 at 7:12 AM

على فكرة دمك زى السكر يا رحاب
وردودك كلها فيها حكمة كاهنة و براءة طفلة
شخصية مثلك لا يقابلها المرء كثيرا
و كم احسد نفسي انى التقيتك
..
بالنسبة بقى للتدبيسة الجامدة دي
فميرسي عليها اووووى
و مردودالك على فكرة
دى مش اسئلة
دى عذاااااااب
و انا طبعا ما اقدرش ارفضلك طلب
و التاج المحطوط على الجبين لازم تشوفه العين
بس هنتظر شوية بس لحد ما اعرف رأى الناس فى البوست الجديد ايه
و بعد كده وعد مافيش بوستات جديدة الا لما ارد على التاج بتاع حضرتك

يمهل و لا يهمل

Anonymous | January 17, 2008 at 9:01 AM

hey:
this is my new blogs address
http://egyptiangirl-81.blogspot.com

hope 2 see u there
chao

رئيس جمهوريه نفسى | January 17, 2008 at 11:28 AM

اجابتك عقلانيه بس اختلفنا انى كنت بحب التاريخ والجغرافيا وبكره المواد العلميه وشكرا بجد على كلام عن البلوج بتاعى

Rehab Mostafa | January 18, 2008 at 4:17 AM

->@ Rain Man
ربنا يكرمك ده من ذوقك بجد
أيوه كده التاج اللي على الجبين لازم تشوفه العين :):) ووعد الحر دين عليه وهنياللك يا صاحب التاج
وكويس انك مش هترفضلي الطلب ده :) شكراً
براحتك خالص بجد المهم ان ده وعد :)
يمهل ولا يهمل دي بدل سلام عليكم :) ماشي مقبوله منك
وعليكم السلام يا سيدي
شكراً كتييير على الكلام والتعليق ده :)

Rehab Mostafa | January 18, 2008 at 4:18 AM

->@ Sola
Done :D

Rehab Mostafa | January 18, 2008 at 4:25 AM

->@ رئيس جمهورية نفسه
لا أنا أطيق أيي حاجه الا كتب التاريخ والجغرافيا يا ساتر يا ساتر
وبعدين ما أنا كده كده هعرف لما تحل الأسئله يا ريس ده التاج متوجه لك رسمي

العفو يا فندم ده أقل واجب :)
مستنيه أشوف التاج عندك :)

شكراً يا ريس على التعليق

3ala asm masr | January 18, 2008 at 4:57 AM

أجابات على التاج حلوه أوى يا رحاب
وأنتى من البلوجر اللى بجد بحبهم أوى وبيوحشونى
أعذرينى مكنتش متبعاكى بس أنتى عارفه الامتحانات والبرد كمان عامل معايا واجب جامد اوى

Unknown | January 18, 2008 at 2:31 PM

هاى رحاب
انا اول مرة ادخل البلوج بتاعك بس بجد لذيذ جدا
واجاباتك على التاج لذيذة وصريحة ودمها خفيف كمان

تحياتى ليكى ولقلمك الجميل

Soooo | January 18, 2008 at 7:59 PM

مشكلة اي تاج ان الواحد بيبقى من جواه عايز يقول للناس كل حاجه عن نفسه من خلال شوية اسئله
ومابيعرفش
انتي بقى .. عملتي ده .. بس تقريبا قلتي كل حاجه فعلا عن نفسك



والف شكر يافندم على ذكرك اسم مدونتي المتواضعه في الموضوع الجميل بتاعك



سلامووووووووووز

Rehab Mostafa | January 19, 2008 at 2:19 AM

->@ 3ala asm masr
ربنا يكرمك :).... بجد شكراً على الكلام الحلو ده
وألف حمد لله على سلامتك من الامتحانات وألف سلامه عليكي من البرد
وشدي حيللك علشان تجاوبي الأسئله دي بقى :)
شكراً كتيير على التعليق :)

Rehab Mostafa | January 19, 2008 at 2:22 AM

->@ نوراى
يا أهلاً بيكي وبأول زياره وياريت ماتكونش الأخيره
شكراً كتير ربنا يكرمك :)
شكراً بجد على التعليق :)

Rehab Mostafa | January 19, 2008 at 2:24 AM

->@ Soooo
أهلاً أهلاً هو أنا يعني لازم أذكر اسمك علشان تيجي تعبرني بتعليق :( عموماً فعلاً أنا مش بزهأ بجد من قرأه أي موضوع بتكتبه
وعايزه أشوف اجابات حضرتك على الأسئله :)
شكراً على التعليق :)
سلام

no chance | January 19, 2008 at 2:52 PM

السلام عليكم
رحاب هانم
اولا التاج ناقص
ثانيا بعد اذن جناب معاليكى

اعزرينى هجوب على تاجك يوم 1 2

علشان هتكون مناسبة سعيدة ليا

معلش بقى اوعى تزعلى

no chance | January 19, 2008 at 2:53 PM

معلش قصدى 1 فبراير

DR.HAMAS | January 19, 2008 at 5:22 PM

ههههه

جميلة اجاباتك اختنا و الله

ربنا يكرمك


د.حمـــاس

Rehab Mostafa | January 19, 2008 at 9:50 PM

->@ No Chance
وعليكم السلام ورجمة الله وبركاته
ولا يمك يافندم براحتك خالص :) براحتك مش هزعل :)

Rehab Mostafa | January 19, 2008 at 9:55 PM

->@ DR.HAMAS
شكراً :) ربنا يكرمك

شكراً لتعليقك

Post a Comment

قول رأيك