HaPpY ..........

HaPpY Champions Day
HaPpY Valentine Day

أه وانا كمان أول مره أسمع الكلمه دي ... أصل أنا اللي مخترعاها :$ ... البلد كان شكلها حلو أوي يوم الماتش واللعب كان حلو أويي أويييييييي... على فكره أنا كنت زماااااان ليه في الكوره بس دلوقتي ماليش فيها ومش بتفرج الا على الماتش النهائي ولما بتفرج عليه ببقى في قمة حرقة الدم وشدة الأعصاب لدرجة اني بقول الله يكون في عون المتابعين الجادين ....... مبرووووووووك لمصر بجد من كل قلبي فعلاً حقيقي أكتر مناسبه تحس فيها ان الشعب ايد واحده.... والناس كلها فرحانه وبتضحك

بلا عيد حب بقى بلا كلام فاضي
أنا عن نفسي مش بعترف بيه من غير ضرب يعني.. أه بجد حاجه كده مالهاش لازمه ولا معنى ... تمشي في الشارع تلاقي كل المحلات جايبه دباديب وقلوووب بقى حمراء وورد أحمر وداهنيين المحل باللون ده غير الناس اللي ماشيه في الشارع وكله لابس أحمر في أحمر ... أنا أساساً مش بحب اللون ده لما بيكتر كده ... ايه بقى مين عيد الحب ده على أساس ايه والنبي يعني حد يقلي
حتى وجهة نظري مش هتتغير لما ألاقي حد أقوله هابي فالنتين داي لأني مش هقولها ليه أصلاً... الحب موجود في كل مكان وفي كل وقت والحاجه الوحيييييده اللي مش ليها ميعاد يبقى ليه بقى !!! .... أنا ماتعرضتش للموضوع من الناحيه الدينيه .....ا
النهارده شوفت أحد المحلات دي مشغل أغاني والمحل كله تحس انه لابس بدلة اعدام وايه بقى كمية بنات رهييبه جوه ... أعتقد ان البنات هي اللي بتعترف بللي بيسموه عيد الحب ده أكتر من الولاد ... ا

20 comment(s):

رحــــيـل | February 13, 2008 at 10:23 PM

رحاب

مبروك لمصر الكاس

وبعدين ياستى عادى عيد الحب و لاغيره اهى الناس مابتصدق حاجه تتلهى فيها

وكل وانت طيب ياحمد
تحياتى ليكى

Soooo | February 13, 2008 at 11:26 PM

هابي فالانطاين تو يو

-----

هو مبدأ انه يبقى فيه عيد للحب في حد ذاته مبدأ غريب
وكأن المفروض اننا نبقى طول السنه في خناقات وكارهين بعض ونيجي اليوم ده نقول ستوووووب .. احنا هناخد النهارده اجازة ونحب بعض .. ونكمل بكره الخناق والكره
!!!!
تصدقي انا بطبعي باحب اللون الاحمر .. يعني البس شيرت احمر .. كوفيه حمرا .. جاكت احمر .. وكنت بكره خارج رايح شغل وبارتب الهدزم في الدولاب وطلعت الجاكت ده البسه بكره .. لما اكتشفت ان بكره الفالانطاين .. رحت مدخله الدولاب تاني
اصل بيني وبينك مش ناقصه تريقه .. انا باعمل شغل لواحد جزار في قلعة الكبش في السيده زينب
يقول علي ايه .. واد حبيب؟؟؟




هابي فالانطاين وسلاموووووووووز

Moataz | February 14, 2008 at 7:31 PM

طول عمرك استاذه يا رحاب
قولتى اللى فى نفسى
فلانتاين مين ياجدعان اللى طلع علينا فجأه دا ؟
والشباب والبنات فرحانين بيه وخلاص .. ولو اتكلمنا يقول ياعم انت معقد ليه ؟
مش انا اللى معقد بس الظاهر ان هما اللى دماغهم فوتت

قومى الى الابد | February 15, 2008 at 12:04 AM

الف الف الف مبروك على العموم يا باشا شفت الاعلان بتاع اللى مالهومش فيها بيشجعوا منتخب مصر اهو احنا فينا كتير كدا بس المهم بنشجع وبنتكلم عمرنا ما بنقف وايدينا مكتوفة صح

Ahmed Al-Sabbagh | February 15, 2008 at 1:44 AM

هابى فالان-طين يا رحااب


:)

انهاردة وانا راجع من برة

كل واحد وواحدة شايلين علبة حمرا او دبدوب

وانا طبعا بغل وبحقد

اصلا الفالان-طين ده حرااااام

حراااااااااام

عشان بيضايقنى


اهئ اهئ

رئيس جمهوريه نفسى | February 15, 2008 at 1:30 PM

مبروك الكاس اولا
وهو فى عيد حب والناس بتستنى العيد ده طب ليه الحب بمعناه العام الشامل مايسودش بين الناس طول العام هى حبكت حصر الحب فى يوم بس

Rain man | February 16, 2008 at 3:14 PM

احد اصدقائي له علاقة بالشيطان قال لي امس جملة عجيبة
قال : رحت الفالنتين ؟؟؟
اصابتني حالة ذهول مؤقتة سرعان ما تلاشت مع اول ردة فعل مني
_انا كنت فاكر ان الفالنتين ده عيد .. لكن طلع مكان .. صحيح و يخلق ما لا تعلمون !! .. 0
استدرك قائلا : قصدي يعني رحت وسط البلد او الهرم الفالنتين هناك بيبقي دماااار
لم اعلق و لكن تركته و مشيت
و فى الطريق ابتعت عددا لا بأس به من ساندويتشات الكبدة المفضلة
و عدت الى المنزل و قررت ان اذهب الى الفلانتين فى العام القادم
فحتي الحب
يكون دمارا فى مكان و فى مكان اخر لا يكون دمارا
عجبي

اى حاجة | February 16, 2008 at 9:38 PM

السلام عليكم
ازيك يا رحاب عاملة اى يا بنتى بدور على مدونتك من بدرىة اخيرا لقيتها
انا مش هعللق على الموضوع لاننى اصلا زعلان لاننا فزنا بالكاس دة لانهم بيضحكو على الناسى بالهبل دة
بخصوص الفالنتينز داى
HAPPY VALANTINZE DAY

KTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER
المهم
انا جاى علشان اقولك ان مدونتك اكتر مدونة بتعجبتنى فى الدنيا دى كلها استمرى الى الامام
ولسة حاططة مدونتى فى المدونات المفضلة عندك انا لغتها من زمان


سلام يا باشا

Rehab Mostafa | February 17, 2008 at 10:24 PM

->@ Ra7eel
هي يعني الناس ناقصه حاجه تتلهي فيها ... ماهي ملهيه ملهيه :)))

وانتي طيبه :)
شكراً على التعليق

Rehab Mostafa | February 17, 2008 at 10:31 PM

->@ Soooo
أه ممكن يكون هو ده المبدأ :)
وكويس انك اكتشفت قبل ماتنزل بالأحمر في الشارع :))))

شكراً على التعليق يا سوووو:) منور بجد

Rehab Mostafa | February 17, 2008 at 10:33 PM

->@ Moataz
الله يكرمك يا معتز :)
ماتخفش انت مش معقد ولا حاجه هما الي عاملين احتفال كده بحاجه غريبه :)

شكراً بجد للزياره العزيزه والتعليق :) منور بجد

Rehab Mostafa | February 17, 2008 at 10:43 PM

->@ قومى الى الابد
هو انا ماليش فيها بصراحه :$:$:$ وبجنن أخويا لما بتفرج معاه :))
بس بجد فرحتى لا توصف لما المنتخب بيكسب

نورت المدونه :) ... شكراً على التعليق

Rehab Mostafa | February 17, 2008 at 10:47 PM

-> Ahmed Al-Sabbagh
تغل وتحقد ليه بس يا خالو :)

حرام بس علشان بيضايقك :)))) ... ان شاء الله يا خالو تجيب دبايب و قلوب حمراء قريب :) ماتزعلش نفسك كده

شكراً بجد على التعليق :)

Rehab Mostafa | February 17, 2008 at 10:50 PM

->@ رئيس جمهوريه نفسى
ده المفروض يعني ... بس هنعمل ايه بقى في الناس يا ريس :)

شكراً على الزياره والتعليق :)

Rehab Mostafa | February 17, 2008 at 10:55 PM

->@ Rain man
كبدة كافيتريا السعاده برضه!!!ا
أنا أول مره أعرف معلومة وسط البلد دي ... كويس اني عرفت علشان لما يجي الفالنتين هناك ماروحش هناك برضه

تعبيراتك دايماً جميله :) شكراً على تعليقك اللي بينور المدونه

Rehab Mostafa | February 17, 2008 at 11:05 PM

->@ اى حاجة
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
عفواً عفواً عفواً عفواً أنا مش عارفه انت ميين ؟؟ :$:$:$:$ا
عموماً أنا كويسه الحمد لله تمام
بس الغريب انك بتقول زعلان علشان خدنا الكاس ودي حاجه بيضحكوا علينا بيها ... المفروض انك تزعل على الفالنتين اللي مالوش أييي لازمه
على الاقل في الماتش البلد كلها بتتجمع تشجع حاجه واحد وتشجع بلدها لكن الفالنتين ده ايه !!!!

المهم ... بجد ربنا يكرمك يارب

سلام يا باشا:)

dina | February 19, 2008 at 1:13 AM

هههههههههههههههه
و الله انتى زى العسل...بس على فكرة انا شايفة ان البطلة عيد الحب اللى فات كانت مصر فعلا..كان لسا الناس فى حالة حب البلد دى من بعد كاس الامم..بس حقولك بقى ليه الناس بتعمل عيد الحب..انا طبعا مقتنعة بكلامك ان الحب لازم يكون موجود على طول انما الناس بتتفق على الحاجات المهمة و تعمل يوم كدا تكرمها فيه..حاجة رمزية كدا بس..اعتبريه زى عيد العمال..او سيبك منه خالص و تعالى اقولك اللى فيه المفيد..بوست جميل بجد

Rehab Mostafa | February 20, 2008 at 8:57 PM

->@ Dina
الله يكرمك :)
طبعاً مصر دي جاده جداً بجد
بس برضه مش معترفه بعيد الحب :))

شكراً على الزياره والتعليق بجد :)

akorani | February 20, 2008 at 10:28 PM

ya bnty da lel banat el masryeen.ana fakr yom el valentine dah kont mashy fi el share3 fi nasr city we bnt mashya m3a walad bt2olo " tsawar ya ahmed magalesh 7ata warda fi el valentine wala 7ata men wa7da sa7bty :( "we kan weshaha 3aleh kol 3alamat el 7ozn we el asy:D masryeeeeen :D

Rehab Mostafa | February 20, 2008 at 10:34 PM

->@ Ahmed Samir
sosy 3ndy f el blog ya ahlan wsahlan
ah yabny masryeen :D ya reet 32len
zay ely bt2ol l wa7ed brdo yaaah el matra btmtar 2day ... kol 3ed 7ob btmtar :@:@:@ 3alam mostfeza

Post a Comment

قول رأيك