تاج هوندا السري

البوست ده بتاريخ 11 أغسطس 2008 وماكونتش هنشره ولا حاجه بس بالغلط وأنا بفلتر البلوج ماعرفتش انه اتنشر الا لما دخلت على الريدر قولت خلاص اللي حصل حصل :) وبوست يفوت ولاحد يموت كويس انها جت ف ده
وقال ايه كاتبه وعد الحر دين عليه وكده زمان هوندا نسيته زي مانا نسيته... بس الوعد دين:$ وسامحيني يا هوندا
نبدأ... بس بشرط... الكلام اللي هنا من أول كلمه جايه لحد الآخر بالتاريخ القديم ماغيرتش فيه كلمه الا بعض تصحيح املائي بس ولكن بعترف ان كل اللي جاي مافيش حاجه اتغيرت فيه الا ان العصبيه خفت شويه الحمد لله
نبدأ بقى:)

كان في مثل بيقول السر لو خرج مابين 2 مايبقاش سر
أومال بقى لو على الملأ كده ماشاء الله يعني يبقى ايه ... فضيحه ؟؟ ممكن برضه
هوندا دبستني بقى والبنت مش بتطلب مني حاجه وأنا وعدت اني لأزم أجاوبه ... ووعد الحر دين عليه
نقول بسم الله الرحمن الرحيم
اذكر اسم من طلب منك حل هذا الواجب

اذكر 6 أسرار قد لا يكتشفها من يقابلك أول مره
مش بقولكم فضايح
1- السر الرهيب والخطير اني عصبيه شويتين تلاته كده ... الناس فاكره اني هاديه وشكلي يقول اني هاديه لكن الحقيقه المره اني عصبيه ... ومايعرفش كده الا اللي عارفني أويي وبيتعامل معايا كتييير... مش دايماً عصبيه لكن لما بتعصب بتبقى مشكله ... بس المشكله الوحيده اني مش بعرف أشتم وماعنديش قاموس الشتايم ويمكن لو سمعت كلمه مافهمش انها شتيمه والمشكله الأكبر ان صوتي مش بيكمل الزعييء يعني نفسي مش طويل:)) ... عصبيه من غير صوت ولا شتيمه .. حتى العصبيه فاشله فيها

2- بكره الغباء كره العمى ... ومش بعرف أتعامل مع حد غبي ... مش ادعاء مني اني ذكيه ولابتاع ماش أنا غبيه ومش بعرف اتعامل مع حد ذكي .... بس زي ماتقولوا كده مؤمنه بالمثل اللي بيقول عدوك الناصح ولا صاحبك العبيط ... والغباء والبرود أكتر حاجتين يعصبوني ... بحب أتكلم مع الناس اللي ممكن تفهمني تنزل لمستوى غبائي :))

3- ممكن لو حد خد مجهود حد أكسفه قدام نفسه وقدام اللي بيعرض عليه المجهود ده... أكتر حاجه بكرهها في حياتي ان حد ينسب لنفسه حاجه مش بتاعته

4-بتكسف جداً من جوايا وساعات كتير بحاول أداري الكسوف ده... باني أتوه الكلام أو أغير الموضوع ... بس اللي اكتشفته انه برضه بيبان عليا ... كنت فاكره نفسي ناصحه وبعرف أدراي كسوفي لكن في ناس لفتت نظري للموضوع ده

5-سر بقى سلطه ف بعضه... الناس ماتعرفش اني دبلوماسيه وف نفس ذات الوقت بخبط الكلمه ساعات كتييير لدرجة ان ممكن من أول مره الناس تضايق من كلمه قلتها مش قصداها وف نفس الوقت صريحه بدرجه كبيره وصراحتي مودياني ف داهيه ولما بكرهه حد بيبان على طوووول ف وشي ومعاملتي معاه ودي حاجه بيني وبينكم بايخه أوي
حساسه جـــــــــــداً لكن مش بزعل بسرعه لكن ممك أضايق وأعيط من كلمه لكن مش بزعل

6- أكتر حاجتين بكرههم ... السر التالت وكمان لو بتكلم وحد قطع كلامي وهو عارف اني بتكلم ومرجعش يقولي مثلاُ كملي كلامك ... خصوصاً لو أنا كنت بفضفض أو بقول كلام مهم... وخسرت ناس كتير بسبب الحكايه دي ... مابقتش أحب أتكلم معاهم ... والناش مش بتعرف الموضوع ده الا لما تحصل بيني وبينهم مشكله ويكون سببها الحاجتين دول

مرر التاج ل6 مدونيين
1- اللي عايز يجاوب
2-اللي عايز يجاوب
3- اللي عايز يجاوب
4- اللي عايز يجاوب
5- اللي عايز يجاوب
6- اللي عايز يجاوب
مانا كل مره بمرره وماحدش بيعبرني ياريت بقى اللي يحب يجاوب يتفضل ياخده
سلام:)ا
wrote on 11/08/2008

6 comment(s):

AHMED SAMIR | March 6, 2009 at 11:05 AM

يا خبرررررررررررر ابيض
تاج من ايام الملك مينا يا رحاااب
وبعديم كل دول ناس بتهدي لهم التاج
انتي باين عليكي حبايبك كتير
عموما تاج جميل واجابات صريحة
تحياااتي

هوندا | March 6, 2009 at 2:07 PM

ههههههههههههههههه انا فعلا كنت نست يارحاب
والله انتى عثل يابنتى

تعرفى انا مشتركة معاكى فى كذا حاجة اهمهم لما حد يقطع كلامى بس الفكرة ياحبيبتى ان الناس كلها بتحب تتكلم عن نفسها
فبقيت احاول اتجنب مع الناس دول
فى واحدة صحبتى مثلا اعرفها من سنة دينما تشتكى وتتكلم عن نفسها ولما اكون مضايقة واجى اتكلم تخلى الكلام عن مشاكلها هيا وبالتالى بطلت اتكلم معاها لانها بتحب تحكى لكن متسمعش

Rehab Mostafa | March 9, 2009 at 11:36 PM

->@ A.SAMIR
ايواان التاج قديم جداً ماكنتش فاكراه :$
أه اصل اللي اسمه اللي عايز يجاوب ده مغلبني :)
أشكرك بجد يا أحمد
وشكراً على الزياره والتعليق

Rehab Mostafa | March 9, 2009 at 11:39 PM

->@ هوندا
ربنا يكرمك :)
أنا لاحظت اشتراكك معايا ف كذا حاجه ده فعلاً والله عندك وعندي :)
فعلاً اصحابي حتى اللي بفضل فتره أبعد عنهم وأرجع أكلمهم واتكلم معاهم ف اي حاجه الاقي كل واحده عايزه هي اللي تتكلم وبس فابسكت ومش بتكلم
في ناس كتير مش بتحب تسمع رغم ان ربنا خلق لينا ودنيين وبؤ واحد :)
أشكرك على التاج والتعليق

رحــــيـل | March 9, 2009 at 11:58 PM

رحاااااااااااااب ازيك
وحشانى
والله كويس انك لسه هنا فى التدوين
تغيبى وتختفى وترجعى تانى
يابنتى اركزى بقى فى مدونتك مينفعش كده ههههههههه
يارب تكونى بخير

احم انا كمان عصبيه جدا مش بيبان عليه هههههههه

ربنا يوفقك

Rehab Mostafa | March 10, 2009 at 12:07 AM

->@ رحــــيـل
يا أهلاً بيكي أنا مش بختفي كتير ولا حاجه
حاضر هركز أهو :))
ربنا يكرمك ... شكراً على التعليق

Post a Comment

قول رأيك